ami nem csupán azért igen örvendetes számunkra, mert az öt értékelőből három jutalmazta ****-al a lemezt, hanem azért is mert a Débat (Vita) rovatot minden alkalommal csupán egyetlen lemeznek, a hónap legtöbb figyelmet érdemlő kiadványának szentelik. Alábbiakban közöljük az anyag nyersfordítását.
Emellett figyelmükbe ajánljuk a Galamb Zoltánnak a lemezről nemrégiben megjelent friss hazai kritkáját is az ekultúra honlapjáról.
Sara Lazarus, énekesnő
*** Csodálatos
Winand Gábor nem tévedett, amikor folytatta az együttműködést honfitársával, Gadó Gáborral. Egyéni kompozíció és érdeklődésre számot tartó hanghatások keresése ez, melyet példaadó muzsikusok játszanak. A nagy hangfekvéssel megáldott énekes virtuóz módon oldja meg a nehéz dallamokat, és meglepő könnyedséggel improvizál. Emellett azonban, ha egy lemez címe „Opera Budapest", akkor a szövegek előadásában több kifejezőkészséget és érthetőbb angol szövegmondást várnánk el...
*** Csodálatos
Winand Gábor nem tévedett, amikor folytatta az együttműködést honfitársával, Gadó Gáborral. Egyéni kompozíció és érdeklődésre számot tartó hanghatások keresése ez, melyet példaadó muzsikusok játszanak. A nagy hangfekvéssel megáldott énekes virtuóz módon oldja meg a nehéz dallamokat, és meglepő könnyedséggel improvizál. Emellett azonban, ha egy lemez címe „Opera Budapest", akkor a szövegek előadásában több kifejezőkészséget és érthetőbb angol szövegmondást várnánk el...
Nicolas Brémaud, Jazzman
**** Elbűvölő
Winand Gábor expresszív semlegessége, a hangok kiadásának hanyagsága (a szaxofonisták azt mondanák erre, hogy subtone énekel) egyszerűen mennyei élvezet. Az énekhangnak ez a hangszeres felfogása jogosan tör ki a vokális jazz konvenciói közül, amit nem tudott volna elviselni a Gadó Gábor zenéje által felvázolt különös világ. A barokk lamentóktól a fantasztikus pastoralékig, a föld alatti utazásoktól az álomszerű lebegésig a szextett (Winandot is belelértve) kanyargós csapást vág magának, amit aztán ritka bátorsággal és érzékenységgel jár végig.
**** Elbűvölő
Winand Gábor expresszív semlegessége, a hangok kiadásának hanyagsága (a szaxofonisták azt mondanák erre, hogy subtone énekel) egyszerűen mennyei élvezet. Az énekhangnak ez a hangszeres felfogása jogosan tör ki a vokális jazz konvenciói közül, amit nem tudott volna elviselni a Gadó Gábor zenéje által felvázolt különös világ. A barokk lamentóktól a fantasztikus pastoralékig, a föld alatti utazásoktól az álomszerű lebegésig a szextett (Winandot is belelértve) kanyargós csapást vág magának, amit aztán ritka bátorsággal és érzékenységgel jár végig.
Alex Dutilh, Jazzman
** Zavarba hozó
Vigyázat, ez nem egy énekes lemeze. A cím és a vezető neve becsapós. Gadó Gábor kvintettjéről van szó, mely ragyogó átiratokkal szélesedik ki, magába zárva Winand hangját is. Ami zavarba hoz: igazából akkor játszik felszabadultan az együttes, amikor az énekes nincs velük. Ebben az a redukáló koncepció a bűnös, melyben az énekhang sokszor egy hangszeres vonalat kettőz meg. És végül, technikailag, az ember arra vágyik, hogy az énekes „megnyíljon" és elengedje magát. Mert a lemez igazi énekeseit Airelle Bessonnak, Matthieu Donarier-nek, Gadó Gábornak és Sébastien Boisseau-nak hívják.
** Zavarba hozó
Vigyázat, ez nem egy énekes lemeze. A cím és a vezető neve becsapós. Gadó Gábor kvintettjéről van szó, mely ragyogó átiratokkal szélesedik ki, magába zárva Winand hangját is. Ami zavarba hoz: igazából akkor játszik felszabadultan az együttes, amikor az énekes nincs velük. Ebben az a redukáló koncepció a bűnös, melyben az énekhang sokszor egy hangszeres vonalat kettőz meg. És végül, technikailag, az ember arra vágyik, hogy az énekes „megnyíljon" és elengedje magát. Mert a lemez igazi énekeseit Airelle Bessonnak, Matthieu Donarier-nek, Gadó Gábornak és Sébastien Boisseau-nak hívják.
Lionel Eskenazi, Jazzman
**** Merész
Se nem opera, se nem kvintett, hanem bátor megvalósításokkal teli muzsika, melyet egy akár tizenkét fősre is kibővülő, a gitáros által mesteri kézzel dirigált francia-magyar zenekar ad elő. Winand Gábor Robert Wyattéra emlékeztető légies hangja ugyanolyan hangszerré válik, mint a többi, (akár scattel, akár szerelmes spleennel énekel) a kontrasztos atmoszférájú kompozíciókban (eszünkbe juttatva a 70-es évek angol progresszív zenéjét), melyeket felnagyít az előadók kvalitása és a hangrögzítés finomsága.
**** Merész
Se nem opera, se nem kvintett, hanem bátor megvalósításokkal teli muzsika, melyet egy akár tizenkét fősre is kibővülő, a gitáros által mesteri kézzel dirigált francia-magyar zenekar ad elő. Winand Gábor Robert Wyattéra emlékeztető légies hangja ugyanolyan hangszerré válik, mint a többi, (akár scattel, akár szerelmes spleennel énekel) a kontrasztos atmoszférájú kompozíciókban (eszünkbe juttatva a 70-es évek angol progresszív zenéjét), melyeket felnagyít az előadók kvalitása és a hangrögzítés finomsága.
Pascal Rozat, Jazzman
**** Meglepő
Gadó Gábor elmélyíti azt a hangszeres fordulatot, melyet előző albumával vett, és nagy költőiséggel kidolgozott lírai és drámai művet ajánl neki, mely néha Bertolt Brecht és Kurt Weill univerzumát idézi. Ebben a színes partitúrában, melyben a kecsesség és a bohóctréfa, az átszellemültség és a groteszk váltogatják egymást, minden hangszernek megvan a maga szerepe. Ami Winandot illeti, újra megerősít abban, hogy nagy énekes, mind hangterjedelmét, mind az árnyalatok iránti érzékét illetően.
**** Meglepő
Gadó Gábor elmélyíti azt a hangszeres fordulatot, melyet előző albumával vett, és nagy költőiséggel kidolgozott lírai és drámai művet ajánl neki, mely néha Bertolt Brecht és Kurt Weill univerzumát idézi. Ebben a színes partitúrában, melyben a kecsesség és a bohóctréfa, az átszellemültség és a groteszk váltogatják egymást, minden hangszernek megvan a maga szerepe. Ami Winandot illeti, újra megerősít abban, hogy nagy énekes, mind hangterjedelmét, mind az árnyalatok iránti érzékét illetően.