Három évtizeddel a magyar punk első hulláma után, öt egykori zenekar tagjai gyűlnek össze a budapesti Gödör Klubban, hogy felelevenítsék egy letűnt kor hangulatát. A Kretens, a Pink Panthers és a QSS mellett több évtizedes hallgatás után ismét színpadra lép az ETA zenekar, és még jó néhány hazai punk zenekar prominens képviselői egy nem várt meglepetés zenekar kíséretében.
A július 17-i fesztivál Kövessy Róbert Pol-Pot megye punkjai című dokumentumfilmjének vetítésével kezdődött, amelyet kerekasztal-beszélgetés követett. Az egykor rendőrségi zaklatásokat, börtönben letöltendő éveket érő punk dalok ma már nem csak a lázadásról szólnak. Egy némaságra ítélt nemzedék követel velük méltó helyet a magyar történelem és kultúrtörténet lapjain és nem véletlenül. Döbbenten és egyben boldogan szemléltem, mint egykori rajongó, hogy manapság egy tizenéves magyar punk rajongó-tagságijának egyik alapfeltétele kívülről fújni a hazai punk műfaj alapjait letevő „(h)ősök” örökzöldjeit. A lehetőség mindenki számára adott, hisz szinte az összes korabeli underground punk formáció dalaihoz, szövegeihez hozzá lehet férni a virtuális tér végtelen kínálatából.
Márpedig a hazai punk fiatalság igencsak felkészült az immáron 30 éves, lassan „veterán” korba lépő dalokból. Kicsit irigykedve néztem azt a fanatizmust, ahogy a több száz főnyi tarajos rajongó végigtombolta egy már–már feledésbe merülő korszak himnuszait, még mindig a lázadás jegyében. Az est egyik fénypontjaként, előre be nem tervezett programként, öt szám ereéig a színpadra lépett a nyolcvanas évek egyik legellentmondásosabb, kiemelkedően renitens ős-punk formációja, a CPG is.
A kor szellemét jövő hét szerdán az ETA és a Sexepil zenekarok alapító basszusgitárosával, László Viktorral (VicLaz) idézzük meg a Civil Rádió Dalok Galopp műsorában (FM98).