Amikor én kissrác voltam a rock kultúráról 2-3 könyvből lehetett információt meríteni, amelyek erősen szubjektívek voltak, cserébe a kortárs zene egészét próbálták bemutatni. Volt még a „Lemezbörze helyett” a rádióban és néhány lemezbolt, ahol 50 forintért kölcsönözték a CD-ket. Mára megváltozott a helyzet.
Mint ahogy az ember jobban emlékszik a gyerekkori otthona telefonszámára, mint az aktuális barátnője mobil számára, így a Pink Floyd tagok nevei is inkább élnek benne, mint az aktuális popdíva mellbősége. A túl sok információ nem vezetett ahhoz, hogy több jó zenét hallgatunk.
A zenekarokat már nem az Országos Rendező Iroda menedzseli, hanem feltörekvő kislányok, akik kellemes és egyben értelmes foglalkozás után vágyva előbb vagy utóbb felhagynak a próbálkozással. Merthogy ez egy szakma.
10-20 éves késéssel megérkezett a válasz a kor kihívására – elkezdtek megjelenni olyan tanfolyamok, ahol el lehet sajátítani a popszkama rejtelmeit. A következő hírleveleinkben bemutatunk néhányat. Itt az egyik – a Majdnem híres.
17-30 éves fiatalokhoz szól, akiket behatóbban érdekel a könnyűzene története, annak szakmai háttere, illetve tágabb popkulturális összefüggései, akik zenekarok kezdő és haladó menedzserei, netán zenészek, újságírók, PR-területen dolgozók, aki szeretnének a popszakmában érvényesülni, lemezkiadónál, zeneműkiadónál munkát vállalni, fesztivál- és rendezvényszervezők lenni.
Magyarországon egyedülálló képzésüket ismert szakemberek tartják számos vendégelőadó bevonásával. Elméleti és gyakorlati óráikon nemcsak könnyűzene- és poptörténettel foglalkozunk, hanem megismertetünk a zeneipar (lemezkiadó, zeneműkiadó/publishing, szerzői jogok, zenei marketing és PR-eszközök, koncert-, turnészervezés, fesztiválok) működésével és a popkultúra határterületeit jelentő egyéb ismeretekkel.
A 2010. január végén induló, akkreditált képzést biztosító Majdnem Híres popmenedzser-tanfolyam időtartama két félév, összesen 60 órás, egy félév 30 óra után vizsgával.
Jelentkezés és részletes információ: majdnemhires2010@gmail.com