Kismértékben, de folytatódott a hanghordozók forgalmának csökkenése Magyarországon: 5 millió 330 ezer darab zenei kiadvány kelt el 2007-ben, 457 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban. A Magyar Hanglemezkiadók Szövetsége (Mahasz) adataiból kiderül, hogy ez az eladott hanghordozók értékének csökkenését is jelentette: tavalyelőtt több mint 10 milliárd 689 millió forintot költöttünk, tavaly már csak 9 milliárd 649 milliót.
Az eladott hanghordozók száma az elmúlt tíz évben ingadozott: az 1999-es több mint nyolcmillió darab 2002-re ötmillió alá esett, majd 2004-re ismét meghaladta a nyolcmilliót, azóta viszont folyamatosan csökken. A visszaesés oka a Mahasz szerint elsősorban az, hogy ma már nagyon könynyű másolatot készíteni, illetve zenét letölteni, a vásárlók viszont a magas árakat emlegetik. Nem tesz jót a forgalomnak az sem, hogy a legálisan eladott hordozók 40 százaléka úgynevezett budgetkiadvány.
A magyar piac érdekessége, hogy a hazai előadók igen népszerűek. Ha nem számítjuk a budgetkiadványokat, akkor az eladott hanghordozók kétharmada hazai. Ma már egyértelműen a CD a legnépszerűbb: az eladott hanghordozók több mint 88 százaléka tartozik ebbe a típusba. A műfajokat tekintve továbbra is a pop a legnépszerűbb a maga 35 százalékos részesedésével, második a rockzene 14,8 százalékkal.