Az IFPI (Hanglemezkiadók Nemzetközi Szövetsége) publikálta a zene digitális terjesztésével kapcsolatos szokásos évi piacelemzését, a Digital Music Reportot.
Azok számára, akik követik a zenekiadással kapcsolatos híreket, túl sok meglepetést nem tartalmaz a jelentés legfontosabb adatsora: a hangfelvételipar bevételei tavaly tovább estek (2004 és 2001 között a visszaesés 31%-os volt), ezen belül azonban tovább növekedett a zene digitális terjesztésével kapcsolatos részesedés. Az elmúlt hat évben összesen 1000% feletti volt a növekedés, 2010-ben 29%-os részesedés mellett 4,6 milliárd dollárt hozott a digitális értékesítés. Az IFPI adatai szerint 2010-ben 400-nál is több online áruházban összesen 13 millió hangfelvétel volt beszerezhető a világon.
Az üzleti modellek közül még mindig a letöltésre építő a legjelentősebb (egyedül az iTunes több mint 10 milliárd letöltést szolgált ki 2003 óta), de jelentős áttörést értek el az előfizetéses modellel dolgozó szolgáltatások is (a Spotifynak pl. 750.000 előfizetője van). A globális piacból egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak az internetszolgáltatók is, amelyek hol saját szolgáltatást dolgoznak ki, hol pedig meglévő szolgáltatásokat emelnek be előfizetőik csomagjába.
A jelentés külön kitér Svédországra, elsősorban a Pirate Bay per okán. Az IFPI adatai szerint a svéd kiadók digitális bevételei megduplázódtak 2009-ben és további 80%-al növekedtek 2010-ben, köszönhetően a kiadóknak kedvező jogszabályi változásoknak és a Pirate Bayben hozott – még nem jogerős – ítéletnek.
Független felmérésekre hivatkozva az IFPI úgy látja, hogy a jogsértő felhasználások aránya Brazíliában (45%) és Spanyolországban (44%) volt a legnagyobb 2010-ben, de a legjelentősebb európai piacokon is 23% a visszaélések aránya. A jelentés főként a kalózkodás miatt elszenvedett jövedelemcsökkenéssel magyarázza, hogy az elmúlt 7 évben 48%-ról 11%-ra zuhant a debütáló albumok értékesítéséből származó bevétel, és az első megjelenések száma is csökkent (7%-ra). Az élő fellépések bevétele kapcsán az IFPI jelzi, hogy a koncertekből azok a művészek képesek jelentős bevételt elérni, akik már felépített katalógussal rendelkeznek, másrészt pedig, hogy az 50 legjelentősebb turné bevétele 12%-al esett 2010-ben.